۱۳۸۷ مرداد ۲۴, پنجشنبه

پشتیبان گیری با Acronis

بازگرداندن پشتيبان ( Image Recovery ) :

همانطور كه پيشتر نيز گفته شد نرم افزار Acronis نرم افزاري است كه به كمك آن مي توان در شرايط ايده آل از تمامي نرم افزارهاي سيستم پشتيبان (Image) تهيه كرده و در زماني كه هريك از نرم افزارهاي سيستم و يا خود سيستم عامل به هر دليلي به مشكلي برخورد كردند ، با برگرداندن پشتيبان (Image) ، سيستم را به شرايط ايده آل قبلي خود برگرداند.
به عبارت ديگر كافيست يكبار ويندوز و نرم افزارهاي دلخواه خود را به صورت كامل مثلا " بر روي درايو C نصب كرده و از آن پشتيبان تهيه نماييد و فايل پشتيبان آن را در درايو E خود قرار دهيد . از آن پس به هر دليلي از قبيل ويروس ، درايور ، ..... سيستم عامل و يا يكي از نرم افزارها دچار مشكل شود ديگر نياز به نصب مجدد ويندوز ، درايورها و نرم افزارهاي مذكور نبوده و كافي است در عرض چند دقيقه ، پشتيبان تهيه شده را از مسير درايو E خود بر روي درايو C برگردانده تا همه چيز به حالت اول برگردد.
همچنين از ديگر قابليتهاي اين نرم افزار قابليت پشتيبان گيري اين نرم افزار در شبكه است كه مي توان براي امنيت بيشتر ، فايل پشتيبان (Image) را بر روي سرور قرار داده و در مواقع لزوم فايل پشتيبان را از روي سرور بر روي هر يك از كلاينتها برگرداند.
مهمترين مزيت اين روش ، صرفه جويي در وقت است. به عنوان مثال فرآيند نصب يك ويندوز XP به همراه درايورها و مجموعه نرم افزارهاي كاربردي آن ، مستلزم يك الي دو ساعت زمان مي باشد كه به مدد نرم افزار Acronis اين زمان به 10 دقيقه قابل كاهش است يعني 5 دقيقه فرآيند تهيه پشتيبان و 5 دقيقه نيز فرآيند بازگرداندن آن.

· نكته بسيار مهم : توچه داشته باشيد ، كه با برگرداندن پشتيبان ، تمامي تنظيمات و اطلاعات نرم افزاري سيستم شما به حالت سابق بازخواهد گشت. به عنوان مثال با برگرداندن فايل پشتيبان از مسير درايو E بر روي درايو C تمام محتويات فعلي اين درايو (C) از قبيل تنظيمات نرم افزاري ، داده هاي روي ميز كار ، مراحل ذخيره شده بازيها ، .... به حالت سابق ( زمان تهيه پشتيبان ) باز خواهد گشت.

هیچ نظری موجود نیست: